Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014

Νέος σταθμός πλευρικών διοδίων στο Μώλο - Επιστολή διαμαρτυρίας του Β.Τετριμίδα

Πληθαίνουν οι σταθμοί διοδίων στη Φθιώτιδα, δυστυχώς χωρίς ουσιαστικές αντιδράσεις. Αυτά είναι τα αποτελέσματα των συμβάσεων παραχώρησης που λειτουργούν υπερ των κατασκευαστικών εταιρειών και κατά των πολιτών. 
Συμβάσεις που χωρίς αιδώ υπέγραψαν οι βουλευτές της ΝΔ , ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ στη βουλή από την εποχή του Σουφλιά (μεταξύ των οποίων και οι τοπικοί βουλευτές) και επικαιροποίησε η συγκυβέρνηση Σαμαρά.
Μετά τα μετωπικά και πλευρικά διόδια στην Τραγάνα, Αγία Τριάδα και Πελασγία από τις 25 Αυγούστου τίθενται σε λειτουργία τα πλευρικά διόδια στην είσοδο του Μώλου, αν και οι κατασκευάστρια εταιρία δεν έχει ολοκληρώσει τον παράδρομο σύμφωνα με τις συμβατικές της υποχρεώσεις. Ακολουθούν σύντομα νέοι σταθμοί διοδίων σε Αγία Μαρίνα μετωπικά, Δαμάστα και Αγία Παρασκευή πλευρικά.
Οργισμένη αλλά κάπως όψιμη η αντίδραση του απερχόμενου Δημάρχου Μώλου – Αγίου Κωνσταντίνου, Βαγγέλη Τετριμίδα, ο οποίος με έγγραφό του προς τον αρμόδιο υπουργό, το οποίο κοινοποιεί και στον Πρωθυπουργό, ζητεί την μη λειτουργία του νέου σταθμού διοδίων, τουλάχιστον μέχρι την αποπεράτωση της παράπλευρης οδού που θα συνδέει τους πολίτες του Δήμου του με την υπόλοιπη Φθιώτιδα.
Το πρόβλημα όμως είναι γενικότερο και δεν μπορεί να λυθεί με την παραχώρηση για κάποιο διάστημα καρτών ελεύθερης διέλευσης στους κατοίκους του Μώλου. Αφορά το δικαίωμα όλων των πολιτών για ελεύθερη διακίνηση χωρίς το χαράτσι των διοδίων και χωρίς να μπαίνει σε κίνδυνο η σωματική τους ακεραιότητα σε επικίνδυνους παράδρομους. Το ποτήρι ξεχείλισε. Το λόγο έχει πλέον η κοινωνία ….
Η επιστολή του Δημάρχου:
Θέμα: Λειτουργία Σταθμού Διοδίων στο Μώλο Φθιώτιδας
Με απορία και λύπη ενημερωθήκαμε ότι πρόκειται να λειτουργήσουν οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων στον Μώλο από τις 25 Αυγούστου και εφεξής.
Η απορία μας συνίσταται στο γεγονός ότι το παράπλευρο οδικό δίκτυο δεν έχει κατασκευαστεί ακόμη, ούτως ώστε να παραδοθεί σε λειτουργία ολοκληρωμένο παρέχοντας τα απαραίτητα εχέγγυα ασφάλειας, τα οποία θα ασφαλίζουν το διερχόμενο οδηγό από πιθανούς και απροσδόκητους κινδύνους.
Η υφιστάμενη κατάσταση, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα δεν παρέχει τις δέουσες εξασφαλίσεις για ασφαλή, και δίχως εμπόδια, οδήγηση στο παράπλευρο οδικό δίκτυο του τμήματος Σκάρφειας μέχρι και Ράχες, μήκους 57,2 χιλιομέτρων.
Αντ’ αυτού οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν είναι μέγιστοι ακόμη και για τον πιο συνετό και προσεκτικό μέσο οδηγό.
Η δημοπράτηση του έργου με τίτλο «Υπολειπόμενες εργασίες στο τμήμα Σκάρφεια – Λαμία – Ράχες», προϋπολογισμού 18.000.000,00 ευρώ (με αναθεώρηση και Φ.Π.Α.), πρόκειται να διενεργηθεί στις 2 Σεπτεμβρίου 2014 με την ανοιχτή διαδικασία επιλογής αναδόχου, με κριτήριο κατακύρωσης την χαμηλότερη τιμή.
Σύμφωνα με την από 4-7-2014 Διακήρυξη της Ε.Υ.Δ.Ε./Αυτοκινητόδρομος Π.Α.Θ.Ε., της Γ.Γ.Δ.Ε., του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αντικείμενο της ανωτέρω εργολαβίας αποτελούν τα έργα κατασκευής-αποπεράτωσης των υπολειπομένων εργασιών του οδικού τμήματος Σκάρφεια – Λαμία – Ράχες του άξονα ΠΑΘΕ, τα οποία δεν ολοκληρώθηκαν στα πλαίσια των αρχικών συμβάσεων. Στην εν λόγω σύμβαση προβλέπεται μεταξύ άλλων εργασιών και η ανακατασκευή του οδοστρώματος – ολοκλήρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου, μήκους 24χλμ. περίπου.
Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου, ορίζεται σε δεκατέσσερις (14) μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.
Την απορία μας, περί της βιαστικής λειτουργίας των πλευρικών διοδίων στον Μώλο, εκ μέρους της παραχωρησιούχου εταιρείας, ήτοι της Κεντρικής Οδού Α.Ε., ακολούθησε λύπη και συνάμα οργή, διότι αφενός το παράπλευρο οδικό δίκτυο δεν έχει ολοκληρωθεί, αφετέρου, δεν μπορούμε να βρούμε έστω και έναν σοβαρό λόγο λειτουργίας των εν λόγω πλευρικών διοδίων, τουλάχιστον την συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Ειδικότερα, στην σημερινή του μορφή, το παράπλευρο οδικό δίκτυο, βρίσκεται σε άθλια και επικίνδυνη για τους οδηγούς κατάσταση, αφού δεν παρέχει καμία ασφάλεια. Επιπροσθέτως, η κατασκευή του, και δη η τελειοποίησή του, όπως προκύπτει εκ της ως άνω διακηρύξεως πρόκειται να διαρκέσει ένα εύλογο χρονικό διάστημα, ήτοι δεκατέσσερις (14) μήνες περίπου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με την λειτουργία των πλευρικών διοδίων του Μώλου, των οποίων το αντίτιμο ουδείς γνωρίζει ή δύναται να φανταστεί, να εκθέσει για το ως άνω χρονικό διάστημα και μέχρι την ολοκλήρωση του εν λόγω έργου, αόριστο αριθμό οδηγών σε πλείστους κινδύνους, με κυριότερο εξ αυτών τον κίνδυνο για την ίδια τους την ζωή, αφού κατά την κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου θα ομιλούμε περί καθημερινής καρμανιόλας, από την οποία, μετά βεβαιότητος θα περιμένουμε να θρηνήσουμε θύματα.
Στον βωμό της κερδοσκοπίας της παραχωρησιούχου εταιρείας με την μορφή της καταβολής του αντιτίμου στα πλευρικά διόδια Μώλου, είμαστε έτοιμοι να ανεχθούμε ανθρώπινα θύματα.
Άραγε, πόση υπευθυνότητα και σοβαρότητα διακατέχει όλους αυτούς η βεβιασμένη λειτουργία των πλευρικών διοδίων του Μώλου, δίχως την ολοκλήρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου!
Από την άλλη μεριά ουδείς λόγος υφίσταται για την λειτουργία του συγκεκριμένου σταθμού διοδίων, την παρούσα χρονική περίοδο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι η διέλευση των οδηγών, από και προς Αθήνα θα γίνεται από τα Καμένα Βούρλα, προκειμένου να αποφευχθεί η καταβολή του αντιτίμου στα πλευρικά διόδια.
Επί της ουσίας, αδυνατούμε να σκεφτούμε ποιος ο λόγος ύπαρξης του συγκεκριμένου σταθμού διοδίων και που αποσκοπεί η παραχωρησιούχος εταιρεία, αφ’ ης στιγμής ο σιδηροδρομικός σταθμός Μώλου δεν έχει τεθεί ακόμη σε λειτουργία, γεγονός που θα μπορούσε να σταθεί από μόνο του ικανό να αυξήσει τη διέλευση τροχοφόρων οχημάτων προς τον Μώλο και ως εκ τούτου, την ανάγκη, ούτως ειπείν, για την λειτουργία πλευρικών διοδίων στην συγκεκριμένη περιοχή.
Φρονούμε ότι η λειτουργία του πλευρικού σταθμού διοδίων στον Μώλο θα αγανακτήσει και θα εξοργίσει δικαιολογημένα τους δημότες του Δήμου Μώλου – Αγίου Κωνσταντίνου, στους οποίους θα στέρξουμε προς βοήθεια με οποιοδήποτε μέσο και κόστος.
Αναλογιστείτε ότι η λειτουργία πλευρικών διοδίων στον Μώλο θα εκθέσει σε σοβαρό κίνδυνο εκατοντάδες οδηγούς, οι οποίοι για να μην καταβάλλουν το αντίτιμο θα κινούνται σε ένα επικίνδυνο παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Λάβετε τα απαραίτητα μέτρα, τουλάχιστον μέχρι και την ολοκλήρωση των εργασιών για την κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου, ούτως ώστε να μην λειτουργήσουν τα πλευρικά διόδια Μώλου και με την κίνησή σας αυτήν σώστε ανθρώπινες ζωές.
Σε διαφορετική περίπτωση η δίκαιη κοινωνική κατακραυγή θα μας βρει αρωγούς.
Ο Δήμαρχος
Τετριμίδας Ευάγγελος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτήσεων ιστολογίου