Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013

Ερώτηση Βουλευτού κας Ελένης Μακρή-Θεοδώρου για την ολοκλήρωση της ‘Μελέτης Κόμβου Ξηριώτισσας’ στο Δήμο Λαμιέων Π.Ε. Φθιώτιδας

Ερώτηση προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσε στη Βουλή η κα Ελένη Μακρή-Θεοδώρου σχετικά με το στάδιο ολοκλήρωσης της Μελέτης του Κόμβου Ξηριώτισσας στο Δήμο Λαμιέων Π.Ε. Φθιώτιδας.   
          
Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε η κα Μακρή, ενώ από το 1996 έως σήμερα έχουν σταδιακά εγκριθεί τα ενδιάμεσα στάδια της μελέτης, καθυστερεί η ολοκλήρωση του 3ου σταδίου και συνεπώς η ολοκλήρωση της μετατροπής της υπάρχουσας ισόπεδης διασταύρωσης σε ανισόπεδο κόμβο. Οι δε νέες παρατάσεις προθεσμίας κρίνουν αβέβαιη όχι μόνο την έγκριση του σταδίου αλλά και την παραλαβή των οριστικών μελετών.
         
Η βουλευτής ως μέλος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, αναφερόμενη στον στόχο της βελτίωσης των υποδομών και τη συστηματική μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων(Στόχος Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας-2020), υπογράμμισε την κρισιμότητα της κατάστασης μιας και οι υφιστάμενες καθυστερήσεις στο επίπεδο ολοκλήρωσης των οριστικών μελετών επιδεινώνουν το πρόβλημα, εφόσον καθυστερεί η επίλυσή του.
          
Στην ερώτησή της η κα Μακρή ζητά από τους υπουργούς να ενημερωθεί μεταξύ άλλων, τόσο για το χρονοδιάγραμμα της έγκρισης του σταδίου και παραλαβή της μελέτης, όσο και για τον τρόπο της χρηματοδότησής της.

 Η σχετική ερώτηση έχει ως εξής:
   

‘ΘΕΜΑ: «Ολοκλήρωση της «Μελέτης Κόμβου Ξηριώτισσας» στο Δήμο Λαμιέων Π.Ε. Φθιώτιδας».Σστο

Δικαιολογημένα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η μελέτη του θέματος το «Γεφύρι της Άρτας» για την πόλη της Λαμίας και την ευρύτερη περιοχή.

Το 1996 εντάχθηκε σε χρηματοδότηση η αναγνωριστική (προκαταρκτική) μελέτη του κόμβου με έγκριση αυτής το 2006. Προϊσταμένη Αρχή την μελέτης ήταν η ΔΜΕΟ/ ΥΠΕΧΩΔΕ με  Δ/νουσα Υπηρεσία την 15η ΠΥΔΕ.

Παράλληλα το 2005 εντάχθηκε σε χρηματοδότηση και συγκεκριμένα στη Συλλογική Απόφαση Μελετών Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας ΣΑΜΠ 056/3 με ενάριθμο 2000ΜΠ05630004 η μελέτη με τίτλο: «Μελέτη κόμβου Ξηριώτισσας» προϋπολογισμού 300.000,00 ευρώ και με φορέα υλοποίησης την κρατική Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Το φυσικό αντικείμενο της μελέτης είναι η μετατροπή της υφιστάμενης ισόπεδης διασταύρωσης στη θέση Ξηριώτισσα του Δήμου Λαμιέων σε ανισόπεδο κόμβο με οδικούς άξονες του κόμβου:

  • την ενωτική οδό της Εθνικής Οδού 1 (ΠΑΘΕ) και Εθνικής Οδού 3 (Λαμίας-Δομοκού), που παρακάμπτει τη Λαμία
  • και τον οδικό άξονα Λαμίας-Στυλίδας(Παλαιά Εθνική Οδός Λαμίας-Βόλου)
αφού συνταχθούν οι επιμέρους μελέτες: Τοπογραφική αποτύπωση, Μελέτη κόμβου, Μελέτες Τεχνικών Έργων, Υδραυλική Μελέτη, Γεωτεχνική Μελέτη, Περιβαλλοντική Μελέτη σύμφωνα με την εγκεκριμένη προκαταρκτική μελέτη του κόμβου που αναφέρθηκε ανωτέρω.

Τα συμβατικά τεύχη της μελέτης εγκρίθηκαν στις 2 Μαΐου του 2006. Ακολούθως δημοπρατήθηκε η μελέτη, με Δ/νουσα Υπηρεσία την κρατική Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας/ Διεύθυνση Δημοσίων Έργων – τώρα αιρετή Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας/Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Π.Σ.Ε. σύμφωνα με την  πρόσφατη διοικητική αναδιοργάνωση (Ν.3852/2010 ‘Πρόγραμμα Καλλικράτης’) που οδήγησε στη δημιουργία των αιρετών περιφερειακών αρχών προς τις οποίες έγινε μεταφορά υπηρεσιών και μεταβίβαση αρμοδιοτήτων. Ακολούθως η μελέτη συμβασιοποιήθηκε στις 19 Φεβρουαρίου 2008 με ανάδοχο τα Συνεργαζόμενα Γραφεία "Λιόντος & Συν/τες Ε.Π.Ε., Διακοσταυριανός Σταύρος, Τριανταφύλλου Κωνσταντίνος, Τυπάδης Γρηγόριος" και δημοσιεύθηκε ο ανάδοχος στις 3ης Μαρτίου 2008 στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων με συνολική τελική αξία της σύμβασης 201.210,32 ευρώ με Φ.Π.Α.19,0%.

Έως και σήμερα ενώ έχουν εγκριθεί τα ενδιάμεσα στάδια της μελέτης καθυστερεί η ολοκλήρωση του 3ου σταδίου, καθώς εκ νέου παρατάσεις προθεσμίας κρίνουν αβέβαιη και μη άμεση εντός του έτους, την έγκριση του σταδίου και παραλαβή της οριστικής μελέτης.
           
    Ενώ συμβαίνουν αυτές οι καθυστερήσεις σε επίπεδο ολοκλήρωσης των οριστικών μελετών, τα τελευταία χρόνια οι κάτοικοι της Λαμίας αλλά και οι διερχόμενοι οδηγοί, γινόμαστε μάρτυρες καθημερινών οδικών ατυχημάτων πολλές φορές και θανατηφόρων. Η κρισιμότητα της κατάστασης χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, αφού είναι πρωτίστως θέμα οδικής ασφάλειας όπως αναδεικνύεται άλλωστε  και μέσω του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας που αφορά την βελτίωση των υποδομών και την συστηματική μείωση των θανατηφόρων οδικών ατυχημάτων έως το 2020.

Κατόπιν αυτών και με δεδομένο ότι με την ολοκλήρωση της μελέτης,

  • θα επιτευχθούν οι βέλτιστες τεχνικοοικονομικές λύσεις στο δευτερεύον και τριτεύον οδικό δίκτυο,
  • θα προστατευθούν και θα εξυπηρετηθούν οι ανάγκες των κατοίκων,
  • θα βελτιωθεί η ασφάλεια οδηγών, οχημάτων και πεζών μέσα από την κάλυψη των εγχώριων αδυναμιών και δυσκολιών σε θεσμικό επίπεδο, αλλά και σε επίπεδο συμπεριφοράς οδηγών και υποδομών, οι οποίες αποτελούν βασικούς παράγοντες ανάσχεσης στη βελτίωση των οδικών συνθηκών και του επιπέδου οδικής ασφάλειας στη χώρα.

Κατόπιν αυτών,

Ερωτούνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.Πότε θα εγκριθεί το 3ο στάδιο και θα παραληφθεί η οριστική μελέτη;

2.Στη μελέτη έχουν τύχει εφαρμογής οι Νέες Προδιαγραφές «Συστημάτων Συγκράτησης Οχημάτων» (Στηθαία Ασφαλείας) ΟΜΟΕ/ΣΣΟ, οι οποίες πρόσφατα εγκρίθηκαν από το Συμβούλιο Μελετών;

3.Με δεδομένη την υπερδέσμευση του προγράμματος, στον κωδικό θεματικής προτεραιότητας 23 (περιφερειακές /τοπικές οδοί) και τα στενά χρονικά περιθώρια προκειμένου  να παρουσιαστεί ολοκληρωμένο και λειτουργικό φυσικό αντικείμενο, υπάρχει η δυνατότητα να εκδοθεί νέα πρόσκληση υποβολής προτάσεων στο Ε.Π. Στερεάς Ελλάδας;

4.Υπάρχει ανοικτή πρόσκληση υποβολής προτάσεων προς χρηματοδότηση σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα αρμοδιότητας του Υπουργείου ΥΜΕΔΙ;

5.Θα μπορούσε η συγκεκριμένη μελέτη να αποτελέσει αντικείμενο χρηματοδότησης για κατασκευή του κόμβου, από το ‘Πρόγραμμα Δράσεων Βελτίωσης Ασφάλειας Υπεραστικών Οδικών Υποδομών’ του Υπουργείου ΥΜΕΔΙ, με δεδομένο ότι χρηματοδοτεί τη δημιουργία κόμβων;

6.Έχει προχωρήσει η σύνταξη Προδιαγραφών Μελετών Ισόπεδων και Ανισόπεδων Κόμβων;




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτήσεων ιστολογίου