Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011

ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟ ΛΟΚΡΩΝ

Στην παραλία του Αγ. Ιωάννη Θεολόγου του Δήμου Λοκρών, υπάρχει σημαντικός αρχαιολογικός χώρος τμήμα της μικρής πολης των Αλών.
 
Η επιμέλεια και συντήρηση του αρχαιολογικού χώρου ανήκει στην ΙΔ΄ Εφορία προιστορικων και κλασσικων αρχαιοτητων του Υπουργείου Πολιτισμού με έδρα την Λαμία.
 
Σήμερα η απαξίωση στην πολιτιστική μας κληρονομιά είναι εμφανής, καθόσον απο τα αγριόχορτα εντός του αρχαιολογικού χώρου δεν ξεχωρίζει πια απο ένα συνηθισμένο παραμελημένο οικόπεδο και μάλιστα κινδυνεύουν οι αρχαιότητες να υποστούν αλλοιώσεις απο πιθανή φωτιά που μπορούν να πάρουν τα ξεραμένα χόρτα.
 
Εστω και αργά μηπως πρεπει να ευαισθητοποιηθεί ο κ. Γερουλάνος ?



Ποιές είναι όμως αυτές οι αρχαιότητες.
 
Η μικρή πόλη των Αλών βρισκόταν κατά την αρχαιότητα στα όρια της Ανατολικής ή Οπουντίας Λοκρίδας. Πρόκειται για τη σημερινή περιοχή της Μαλεσίνας που βρίσκεται στην επαρχία Λοκρίδας στη νοτιανατολική άκρη του νομού Φθιώτιδας. Το όνομά της η πόλη το οφείλει στις αλυκές της. Η πόλη των Αλών ιδρύθηκε τον 6ο αι. π.Χ. αν και έχει διαπιστωθεί η κατοίκηση του χώρου ήδη από τους προϊστορικούς χρόνους. Η φάση ακμής του οικισμού των Αλών εντάσσεται στην κλασική και ελληνιστική περίοδο.
 
Η χρήση του χώρου ξεκινά από τη νεολιθική εποχή (5900 π.Χ. - 5300 π.Χ.). Στο ανατολικό άκρο της πόλης εντοπίστηκε νεολιθική οικιστική εγκατάσταση. Ο χώρος ξανακατοικήθηκε κατά την αρχαϊκή - κλασική περίοδο (600 - 480 π.Χ.) κατά την οποία απέκτησε θρησκευτικό κέντρο με την ίδρυση ναού και βωμού καθώς και ισχυρή οχύρωση. Αναφορά της πόλης γίνεται στις αρχαίες πηγές από τον Στράβωνα (9,2,13), τον Παυσανία (9,24,5) και τον Πλούταρχο στη βιογραφία του Σύλλα (Πλούταρχος, Σύλλας 26,3 κε.). Αλλά και ο Θουκυδίδης, όπως και ο Διόδωρος ο Σικελιώτης αναφέρουν ότι η πόλη δέχτηκε σημαντικό χτύπημα κατά τους καταστροφικούς σεισμούς του 426-425 π.Χ. (Θουκιδίδης 3,89 και Διόδωρος 12,59).
 
Ο χώρος, ο οποίος είναι απαλλοτριωμένος και περιφραγμένος, έχει ανασκαφεί από την Αμερικανική Αρχαιολογική Σχολή μεταξύ των ετών 1911 - 1935 (H. Goldman και A. Walker - Κοσμοπούλου). Ανασκαφικές δραστηριότητες επαναλήφτηκαν από την ίδια Σχολή μεταξύ των ετών 1990 - 1992. Έχουν γίνει επίσης μικρής έκτασης αναστηλωτικές εργασίες.
 
Για περισσότερες πληροφορίες στην διεύθυνση http://odysseus.culture.gr/h/3/gh351.jsp?obj_id=4964 και http://www.yppo.gr/1/g1540.jsp?obj_id=57

7 σχόλια:

  1. Ειμαστε καλα ? Θελουμε και αρχαιολογικους χώρους. Να τα πουλήσουμε ολα και να κανουμε ξενοδοχειο εκει, να αναλαβει την ανεγερση και κανενας κολλητος να φαμε ολοι ... Ο δήμαρχος δεν ενδιαφέρεται ? Για τα κλαρινα ειναι ολοι, ενας δήμαρχος στη Φθιωτιδα τελικα φοραει παντελονια, το ειδαμε στις ειδησεις, ολοι οι αλλοι μονο λογια και συνεντευξεις, και να μη ξεχνανε στη συνεντευξη να κτυπανε και το χερι στο γραφειο απο δηθεν οργή... αυτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΧΑΛΙΑ ΣΤΟΝ ΘΕΟΛΟΓΟ ΦΙΛΕ ΟΙ ΠΕΖΟΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΠΕΖΟΙ.
    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ.

    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΑ ΣΤΟΝ ΘΕΟΛΟΓΟ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΕΦΟΡΕΙΕΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ.
    ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΕΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μήπως λέω μήπως η ΙΔ΄ ΕΦΟΡΙΑ αρχαιοτήτων έχει στείλει απο τον Μάϊο έγγραφο στο Δήμο Λοκρών και ζητά την συνδρομή του για τον καθαρισμό των αρχαιολογικών χώρων ??
    Μπορεί να διαψεύσει ο Δήμος Λοκρών την ΙΔ΄ Εφορια Αρχαιοτήτων ?? Η μήπως υπάρχει τελικά αυτό το έγγραφο και εμείς είμαστε για τα κλαρινα??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ; Η ΥΠΗΡΕΤΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ; ΑΦΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΑΠΟΚΛΗΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΝΑ ΠΑΕΙ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ.

    ΘΥΜΙΖΩ ΠΩΣ Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΠΕΙΣΜΑΤΙΚΑ (ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΗΣ) ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΕΥΡΥΜΑΤΑ.

    ΑΦΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΘΕΛΟΥΝ ΚΡΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΜΕΝΑ ΑΣ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ.

    Ο ΔΗΜΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ -ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ- ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ.

    ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η πολιτιστικη κληρονομια ανηκει σε ολους τους πολιτες, και φυσικα ο Δημος υπηρετει το συμφερον των πολιτων και εχει υποχρεωση να σεβεται την πολιτιστικη κληρονομια των προγονων μας. Ολοι εχουν γινει δημοτικοι συμβουλοι για να σωσουν τα αυθαιρετα τους, χεστηκαν για τα υπολοιπα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι συνεκμετάλευση λές ρε φίλε. Το εισιτήριο όπου υπάρχει για είσοδο σε αρχαιολογικό χώρο πάει στα έξοδα συντήρησης, εδω δεν υπάρχει ουτε εισιτήριο, πρεπει να εχει κέρδος ενας Δημος απο εκμετάλευση του αρχαιολογικού χώρου για να ενδιαφερθεί για την κληρονομιά των προγόνων μας ;
    ΄Μια όμορφη περιοχή με φυσικη ομορφια αλλά με τις παραλιες μεσα στη βρώμα, λιγη καθαριοτητα δεν βλαπτει

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτήσεων ιστολογίου