Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας για αλλαγές σχετικά με τη διδασκαλία ξένων γλωσσών σε Δημοτικά και Γυμνάσια - Επιστολή της ΕΛΜΕ προς τους ΓΟΝΕΙΣ



 Λαμία 7 - 6 - 2011
Αρ. Πρωτ.: 107


ΠΡΟΣ: ΣΧΟΛΕΙΑ Δ.Δ.Ε.
Ν. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
ΚΟΙΝ: Συλλόγους Καθηγητών ΞΓ 



Διδασκαλία (;) ξένων γλωσσών σε Δημοτικά και Γυμνάσια


Πλέον είναι όλα ευδιάκριτα και κατανοητά. Ότι γίνεται στην κοινωνία και στην παιδεία είναι ευθυγραμμισμένα στην πολιτική υποταγής στην τρόικα και τα μεγάλα συμφέροντα. Δεν είναι τυχαίες όλες οι «μεταρρυθμίσεις» που έγιναν στην εκπαίδευση, δεν είναι τυχαίες οι συγχωνεύσεις (που έγιναν και θα γίνουν), δεν είναι τυχαίες όλες οι περικοπές, όπως, δεν είναι τυχαία και η υπονόμευση των ξένων γλωσσών στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Λεφτά υπάρχουν. Πληρώστε τους ιδιώτες αν θέλετε να μάθουν τα παιδιά σας. Για όλα.
 
Με την πρόσφατη υπουργική απόφαση (62780/Γ2/02-06-2011):

Καταργεί τη δυνατότητα της επιλογής Β’ Ξένης Γλώσσας στους μαθητές του Γυμνασίου αφού αν υπάρχει εκπαιδευτικός στο σχολείο κατευθύνονται στην επιλογή της ΞΓ που διδάσκει αλλιώς αν δεν υπάρχει ή υπάρχουν 2 και πάνω οργανικές θέσεις καθηγητών ΞΓ θα «επιλέγουν» οι μαθητές.


Καταργεί το κριτήριο της χωροταξικότητας για την κατανομή των μαθητών και εντείνει τις αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε όμορα σχολεία αφού μπορεί να μεταγραφεί μαθητής σε όμορο σχολείο λόγω … γλώσσας διδασκαλίας.

Στερεί τη δυνατότητα διδασκαλίας της Β’ ξένης γλώσσας αφού δίνεται το «δικαίωμα» της απαλλαγής σε μαθητές που διδάχτηκαν άλλη γλώσσα σε μικρότερη τάξη.

Καταργεί την αρχαιότητα σε μια οργανική θέση αφού στο ενδεχόμενο μη επιλογής της ΞΓ που δίδασκε ο αρχαιότερος εκπαιδευτικός αρχίζει ξανά την εργασιακή περιπλάνηση ακόμα και με υποχρεωτικές μετακινήσεις εντός ή εκτός ΠΥΣΔΕ.

Ανοίγει η πόρτα των μετατάξεων ή και απολύσεων εκπαιδευτικών που «χάνουν» την οργανική τους θέση.

Οδηγεί στην ανεργία τους αναπληρωτές κανονικού και μειωμένου ωραρίου που τόσα χρόνια περιπλανιόντουσαν και κάλυπταν κενά όπου δει με δικό τους κόστος.

Σπρώχνει τους μαθητές και τους γονείς να αναζητήσουν αυτό που το κράτος τους στερεί στον ιδιωτικό τομέα, εντείνοντας τα αποτελέσματα αυτής της ταξικής πολιτικής.

Απαιτούμε ν’ αποσυρθούν οι υπουργικές αποφάσεις και η εγκύκλιος. Καλούμε τους γονείς να μην συναινέσουν αλλά να αντιδράσουν σ’ αυτές τις αντιεκπαιδευτικές και αντιπαιδαγωγικές αποφάσεις.

 
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                              Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΡΜΥΡΙΩΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ             ΚΑΝΙΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ




Επιστολή της ΕΛΜΕ προς τους ΓΟΝΕΙΣ:



Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ,
Σας ενημερώνουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε αυθαίρετα και αιφνιδιαστικά λίγο πριν από τη λήξη του σχολικού έτους ότι από το επόμενο σχολικό έτος τα παιδιά μας, στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο, δεν θα έχουν πλέον δικαίωμα να επιλέξουν και να διδαχθούν τη δεύτερη γλώσσα της προτίμησής τους, όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Θα υποχρεωθούν αναγκαστικά να διδαχθούν τη γλώσσα που θα αποφασίσει η πλειοψηφία των μαθητών (Γαλλικά ή Γερμανικά). Σε περίπτωση δηλ. που οι 12 από τους 25 μαθητές μια τάξης ζητήσουν την Α γλώσσα και οι υπόλοιποι 13 τη Β, και οι 12 θα διδαχθούν τη Β, παρά τη θέλησή τους. Προκειμένου όμως να υπάρχει αναλογική κατανομή γλωσσών όπως προβλέπει η Απόφαση, ενδέχεται κάποια σχολεία να χαρακτηριστούν γαλλόφωνα ή γερμανόφωνα παρά την πλειοψηφία, οπότε, ακόμα και η υποτιθέμενη δυνατότητα «επιλογής»  είναι ανύπαρκτη! 
Πρώτα θύματα αυτής της Υπουργικής Απόφασης είναι οι μαθητές της φετινής Ε’ τάξης, Β’ και Γ’ Γυμνασίου, που εξαναγκάζονται από την επόμενη σχολική χρονιά 2001-12, να παρακολουθήσουν άλλη 2η  ξένη γλώσσα από αυτήν που επέλεξαν και διδάχτηκαν μια ολόκληρη σχολική χρονιά.
Ο κάθε μαθητής της χώρας ανεξαρτήτως με την κοινωνικοοικονομική κατάσταση της οικογένειάς του έχει δικαίωμα σε μια άριστη δωρεάν δημόσια παιδεία. Οι συγχωνεύσεις σχολείων, ειδικοτήτων και γνωστικών αντικειμένων δε οδηγούν πουθενά παρά μόνο στην εξοικονόμηση χρημάτων εις βάρος της ποιοτικής εκπαίδευσης των παιδιών μας.
Ενώ βρισκόμασταν μάλιστα τόσο κοντά στη σύνδεση της διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο με το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας (όπως μας υπόσχονταν), ούτως ώστε τα παιδιά να αποκτούν κάποιο δίπλωμα μέσω του σχολείου, το Υπουργείο στερεί από τα παιδιά μας το αναφαίρετο δικαίωμά τους να εφοδιαστούν με τη γνώση μιας δεύτερης ξένης γλώσσας, εφόδιο απαραίτητο προκειμένου να ανταποκριθούν με επιτυχία κι αξιώσεις στις απαιτητικές σύγχρονες συνθήκες.
Τα προβλήματα που θα προκύψουν για τους μαθητές και τις οικογένειές τους είναι τα εξής:
  • Ένα μεγάλο μέρος των μαθητών θα αναγκαστεί να παρακολουθεί όχι τη γλώσσα της προτίμησής τους αλλά τη γλώσσα της πλειοψηφίας χάνοντας κάθε ενδιαφέρον για τη Δεύτερη Ξένη Γλώσσα. Καταργείται λοιπόν στην ουσία το δικαίωμα επιλογής. Η Απόφαση ορίζει επίσης ισομερή κατανομή γλωσσών στα σχολεία. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη κι αν κάποια σχολεία χαρακτηριστούν γαλλόφωνα ή γερμανόφωνα π.χ., στην πορεία αυτό μπορεί να αλλάξει, προκειμένου να υπάρξει αναλογική κατανομή γλωσσών. Άρα μπορεί να μην υπερισχύσει ούτε και η  πλειοψηφία των μαθητών τελικά.
  • Με ποιο κριτήριο θα χαρακτηριστεί τελικά ένα σχολείο ως γαλλόφωνο ή γερμανόφωνο άπαξ διά παντός; Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο όταν, σε πολλές περιπτώσεις, πλειοψηφία των μαθητών είναι ασθενής ή και συγκυριακή/τυχαία; Μπορεί να προκαθορίσει δηλ. κανείς ότι στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα η πλειοψηφία θα επέλεγε πάντα τη συγκεκριμένη γλώσσα;
·        Σύμφωνα με την Απόφαση οι μαθητές μπορούν να μετεγγραφούν σε όμορο σχολείο, αν θέλουν να συνεχίσουν να διδάσκονται τη ξένη γλώσσα που επιθυμούν και δε διαθέτει το σχολείο τους, πράγμα ανέφικτο, ειδικά στην επαρχία, που τα σχολεία απέχουν αρκετά χιλιόμετρα το ένα από το άλλο. Αλλα και σε περίπτωση μετεγγραφής, αυτό σημαίνει αποδυνάμωση του μαθητικού δυναμικού του σχολείου και βέβαια θα καταλήξει η ξένη γλώσσα να αποτελεί για τους γονείς κριτήριο επιλογής του σχολείου του παιδιού τους. Τα παιδιά δε, που θα επιλέξουν να απαλλαχτούν από την ξένη γλώσσα, θα περιφέρονται άσκοπα στο χώρο του σχολείου, απέχοντας από τη μαθησιακή διαδικασία, την ώρα που οι συμμαθητές τους θα κάνουν μάθημα.

·        Τα τμήματα θα είναι πολυπληθέστερα, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται κατά πολύ η διδασκαλία της ξένης γλώσσας.
Η εκπαιδευτική κοινότητα αρνείται να συναινέσει και να αποδεχτεί μια διαδικασία που καταδικάζει τα παιδιά στον καταναγκασμό και την αμάθεια.
Το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται υπόλογο απέναντι σε μαθητές, γονείς, και εκπαιδευτικούς. Το καλούμε να ανακαλέσει άμεσα τις πρόσφατες αντιεκπαιδευτικές του αποφάσεις οι οποίες οδηγούν μεθοδευμένα σε μαρασμό και κατάρρευση το δημόσιο σχολείο. Ζητάμε τη διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος ελεύθερης επιλογής και παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας, καθεστώς που σέβεται την προσωπικότητα, την ισορροπία και τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών μας.
Καλούμε εσάς, τους γονείς και κηδεμόνες,  να αρνηθείτε να συναινέσετε στο να υποβληθούν τα παιδιά μας σε μια διαδικασία εξαναγκασμού που υπονομεύει την αντίληψη των παιδιών μας για το σχολείο και το ενδιαφέρον τους για τη γνώση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτήσεων ιστολογίου