Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Μας γυρίζουν πίσω στην εποχή του 1960 - 1970

Το υπουργείο Παιδείας μέχρι τέλος Φεβρουαρίου θέλει να έχει στα χέρια του τις εισηγήσεις ( βλέπε λίστες κατάργησης-συγχώνευσης σχολείων), “προκειμένου το προσεχές σχολικό έτος να ξεκινήσει με τους ευνοϊκότερους όρους”. Δηλαδή, με λιγότερα σχολεία, άρα λιγότερα έξοδα, αλλά κυρίως με λιγότερους εκπαιδευτικούς. 
  
Θέλουν να καταργήσουν ή να συγχωνεύσουν σχολεία με κάτω από 60 ή και 130 μαθητές. Αυξάνουν τον αριθμό μαθητών στα τμήματα και φορτώνουν τα παιδιά σε λεωφορεία, σε βάρος του ελεύθερου χρόνου τους,  για να κόψουν τα έξοδα. Μέχρι τέλος Φεβρουαρίου θα πρέπει να είναι έτοιμες οι λίστες προγραφών που καταρτίζουν εν κρυπτώ, οι διορισμένοι περιφερειάρχες εκπαίδευσης.  
Ο στόχος του σχεδίου είναι καθαρά λογιστικός. Υπολογίζεται ότι σε κάθε συγχώνευση χάνεται το 20% των οργανικών θέσεων. Οι “πλεονάζοντες” εκπαιδευτικοί θα τεθούν στη διάθεση της υπηρεσίας κι αν βρουν δουλειά εντός των ορίων των νομών που υπηρετούν, έχει καλώς. Διαφορετικά, το σακίδιο στον ώμο και όπου τους βγάλει το… φύλλο πορείας. Νέοι διορισμοί ή προσλήψεις θα γίνουν ελάχιστοι. Με τους “υπεράριθμους” εκπαιδευτικούς, εκτιμούν ότι θα καλύψουν τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό. 
  
Μήπως όμως η μετακίνηση των μαθητών στοιχίζει περισσότερο;  
Μήπως υποτασσόμαστε μ΄αυτόν το τρόπο στους νόμους της αγοράς;
Όλοι γνωρίζουμε τα ποσά που ξοδεύονται κάθε χρόνο για τη μεταφορά των μαθητών.
 
Η μεταφορά των μαθητών στα αστικά κέντρα πέρα από το κόστος, είναι επίσης και ένα μεγάλο πρόβλημα, που περικλείει κινδύνους που αφορούν τη μετακίνηση, αλλά και τη φοίτηση σε πολυπληθή και απρόσωπα σχολεία που προτίθεται να δημιουργήσει. Καταδικάζει τη τοπική κοινωνία σε μαρασμό και περιθωριοποίηση, αφού τα σχολεία στις κωμοπόλεις σήμερα αποτελούν κύτταρα ζωντάνιας, πολιτισμού και ανάπτυξης.
Απορεί κανείς για την υπουργική υποκρισία, με την οποία βαπτίζεται ως «παιδαγωγικό κριτήριο» η απαίτηση να στοιβαχτούν οι μαθητές στις αίθουσες προκειμένου το «νέο σχολείο» να κοστίζει φτηνότερα.
  
 Οι πέντε ΕΛΜΕ της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας ήδη με ανακοίνωσή τους (30-1-2011) θεωρούν πως το Υπουργείο Παιδείας στην προσπάθεια αυτή, δεν κινείται με γνώμονα στο συμφέρον της κοινωνίας και του δημοσίου σχολείου, αλλά στη λογική του «φθηνού» σχολείου και στοχεύει: στην αύξηση του αριθμού μαθητών στο τμήμα, την απώλεια οργανικών θέσεων και στην προώθηση της «αυτονομίας» της σχολικής μονάδας, δηλαδή στο άνοιγμα του σχολείου στην αγορά.
     
Γιατί τόση μυστικοπάθεια; Γιατί έχουν τραβηγμένη την κουρτίνα ώστε να μην μαθαίνει η τοπική κοινωνία τι τους μέλλει, αυτοί που τους αφορούν τα σχέδια που τα κυβερνητικά μαγειρεία απεργάζονται;
     
Κάνω έκκληση στους νέους Δημάρχους να μην συνηγορήσουν στην κατεύθυνση αυτή, γιατί τα κυβερνητικά στελέχη εκμεταλλεύονται την προσπάθειά τους να αναδιοργανώσουν τους νέους Καλλικρατικούς Δήμους, (να τους πιάσουν στον ύπνο) και να ορίσουν άμεσα τις Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας που πρέπει να είναι οι μόνες αρμόδιες για την αναδιάρθρωση των σχολικών μονάδων του τόπου τους.
 --------------------------------------------------
Κωνσταντίνου Κωνσταντίνος - Φυσικός. Αιρετό μέλος του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ) του νομού Φθιώτιδας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτήσεων ιστολογίου